Speedfitness®


Felgyorsult világban élünk - azonnali eredményeket, hatékony megoldásokat követelünk az élet minden területén. Így aztán érthető: mindannyian arra vágyunk, hogy hasizmunkon is azonnal látszódjanak a felülések eredményei. Mégis minden akaraterőnket és türelmünket be kell vetni, hogy valóban élvezhessük a kemény edzések hatását.
Az elektrostimuláció módszere az orosz űrkutatásból indult. Köztudott, hogy nulla gravitációnál leépülnek az izmok és jelentős csontveszteség is kialakul. A technológiát űrhajósok rehabilitációjában használták először, majd az orosz élsport vette át saját céljaira.
A 90-es években német mérnökök fejlesztették ki az EMS készülékek új generációját, mely nem csak az élsport és a rehabilitáció, de a fitness-, beauty- és az ún. „well aging”területeken is széles körben elterjedt. A gyors edzésidő, a gyors eredmények és a gyorsaságra, dinamikára, reakcióidőre gyakorolt rendkívüli fejlesztő hatása miatt nevezték el a teljes testes elektrostimulációra épülő edzésmódszert Speedfitnessnek.

A módszer

A módszer A Speedfitness edzésmódszer az elektromos izomstimuláció technológiáját veti be döbbenetesen hatékony tréningjeihez. A test minden izma lényegesen rövidebb idő alatt és sokszorosan intenzívebben, valamint gyakrabban van edzve, mint bármilyen más konvencionális erőnléti tréning során.
Heti 2 x 20 perc miha bodytec edzés elegendő, hogy látható és érezhető sikereket érjünk el az alakformálás és izomépítés terén, már néhány hét alatt.

Miért nevezik a módszert speedfitness®-nek?


A név találó, hiszen a teljes testre egyszerre ható EMS technológia lehetővé teszi az ultragyors, 20 perces edzésidőt, mely fizikailag egy kétórás kőkemény konditermi edzésnek felel meg. Az egész test (harántcsíkolt) izomzata másodpercenként 85-ször húzódik össze, ezért a módszer gyors izomrostok fejlődésére hat leginkább. Így érhető el, hogy számos előny mellett a gyorsaság, dinamika, reakcióidő is fejlődik általa. A nyújtó és feszítő izmok egyidejű stimulálása is egyedülállóvá teszi a Speedfitness edzéseket, míg heti két edzés mellett gyakoribb munkának vannak kitéve az izmok, mint az általános konditermi gyakorlat során.

Pontosan mennyivel hatékonyabb, mint egy normál erőnléti edzés?


A személyi edzők segítségével a 20 perces tréning alatt minden izomcsoportra 1-1 széria gyakorlat jut, melyet pontosan és szabályos ütemben kiviteleznek a vendégek. Az intenzitás a teljes tréning alatt rendkívül magas és a vendég terhelhetőségének mértékében folyamatosan tovább növelhető. Míg a külső szemlélő számára csupán pl. gugolások vagy bicepsz-gyakorlatok láthatók, a vendég teljes izomzata kőkeményen dolgozik az egész testre ható elektrostimulációnak köszönhetően. A gyakorlatok végzése tovább fokozza a hatást. A 20 perces edzés során 150-szer több izomösszehúzódás történik, mint egy hagyományos izomépítő erősítő edzés esetén. Ez a gyakorlatban, konditermi körülmények között nem lenne kivitelezhető, mivel súlyzós edzéssel ez testrészenként 15 szériának felelne meg.

Hogyan zajlik az edzés?

A speedfitness edzésekre előzetes bejelentkezés alapján érkeznek a vendégek. A tréning összesen 20 percig tart, ebből 15 perc megfeszített izommunkából áll, melyet statikus és dinamikus gyakorlatokkal egészítünk ki. A tréning 5 perc levezetéssel zárul. Az első tréning, vagyis az ún. „próbaedzés” arra irányul, hogy felmérjük a vendég fizikai állapotát, terhelhetőségét, megismerjük korábbi sportaktivitását és az esetleges ízületi vagy egyéb egészségügyi problémáit, melyekre a további edzések során mindvégig figyelnünk kell. A Speedfitness edzéshez egy tiszta, higiénikus pamutruhát öltenek magukra a vendégek, erre kerül az elektródamellény, a karpántok, a lábpántok és a fenékpántok. Az öltözés mindössze 1-2 percet vesz igénybe, a személyi edzők úgy helyezik fel az elektródaruházatot, hogy mindenhol szorosan ráfeszüljön a testre. Az edzés az alaphelyzet megtanulásával veszi kezdetét, melyet mindig fel kell vennie a vendégnek az impulzusok ideje alatt. Az izomösszehúzó 4 másodpercig tart, melyet ugyanilyen hosszúságú pihenőidő követ. A vendégek egy-két traktus alatt ráéreznek az ütemére és a kezdeti szokatlan izomösszehúzó élményt is hamar megszokják és megszeretik. Az edzések gyakorlatsorát a vendégek számára egyénileg állítjuk össze, a személyi edző folyamatosan előre mutatja és korrigálja a mozdulatokat. Az edzés és levezetés után magas biológiai értékű, ízletes fehérjeshake-kel kínáljuk vendégeinket és megbeszéljük a következő időpontot, mely kizárólag két nap pihenőidő után lehetséges.

Miért van szükség izotóniás italra?

Mert a Speedfitness edzés olyan intenzív, hogy a gyorsan mozgósítható energiakészleteidet szinte azonnal felhasználja. Az izotóniás italban található ásványi anyagok és vitaminok segítenek, hogy az egész edzés alatt rendben legyen az energiaháztartásod és a maximumot hozhasd ki magadból!

Miért van szükség fehérjeshake-re?

Mert a Speedfitness edzés után 36-48 órán keresztül a szervezeted fokozott kalóriaégetésbe kezd! Viszont a kalóriaégetés nem egyenlő a zsírégetéssel! A fehérjeshake segítségével tápláljuk izmaidat, így a fokozott kalóriafelhasználás inkább a zsírraktáraidat fogja érinteni!

Miért csak 15 perces az edzés?

Azért, mert egy 15 perces edzés alatt 38250 db összehúzódás történik a minden izomcsoportodban, beleértve a mélyen fekvő stabilizáló izmaidat is! Ez egy normál konditermi edzés kb. 150-szeresének felel meg! 15 percnél hosszabb edzéssel már túledzettségi állapotot érnél el.

Miért kell két nap szünetet tartani az edzések között?

Azért, mert a Speedfitness olyan intenzív erőnléti edzésnek felel meg, ami után a szervezetednek regenerálódásra van szüksége. Ha túl gyakran jönnél, az egyrészt túledzettségi állapotot okozna, másrészt nem is tudnál olyan látványosan fejlődni, mintha két-három napos szüneteket iktatnál be az edzéseid közé.

Miért kell rendszeresen járni Speedfitnessre?

Azért, mert csak akkor fogsz eredményeket elérni, ha rendszeres időközönként terhelésnek teszed ki az izomzatodat. Ha túl sokat pihenteted őket két edzés között, akkor lassabban fognak megmutatkozni az eredmények is! Fontos az izmok regenerálódása, de az is fontos, hogy ne teljesen pihenjék ki a Speedfitness edzés hatását, mire ismét jössz. Ha van egy célod, amit szeretnél elérni, akkor 2-3 naponta optimális beiktatni egy edzést! Fenntartásra elegendő heti egy, vagy akár két-három hetente egy edzést beiktatni az aktív életmód és helyes táplálkozási szabályok betartása mellett.

 

Miért fontos, hogy kihozzam magamból a maximumot az edzések alatt?

A szervezeted minden terhelés után egy kicsit túlkompenzál (azaz az energiaszintedet az előző maximum fölé viszi). Az izmok ellenállása az edzések után egyre nagyobb lesz a további sérülésekkel szemben és növekszik a pillanatnyi teherbíró képességük is. Ez azért alakult ki így, mert szervezted szeretné elkerülni azt a mértékű „stresszt”, aminek a múltkor kitetted. Ezt a stresszt pedig úgy csökkentheti (relatív módon), ha megemeli a saját terhelhetőségét. Ezt a jelenséget túlkompenzációnak vagy szuperkompenzációnak hívjuk. Ha a szuperkompenzáció időszakában ismét megterheled az izmot, akkor még a már megnövekedett energiaszintnél is magasabb energiaszintre fog túlkompenzálni. A Te feladatod tehát az, hogy folyamatosan egyre nagyobb terhelést adjál neki, hogy a szervezeted mindig kénytelen legyen újra és újra emelni a terhelhetőségeden. Éppen ezért minden edzésnél érdemes növelned az impulzusok erősségét!

Miért fontos az izmok edzése?

A szervezeted magas energiafelhasználása leginkább az izomtömeg függvénye. Néhány kilóval több izom jelentősen megnöveli az anyagcserédet, ami azt jelenti, hogy még álmodban is több kalóriát fogsz égetni, mint izmok nélkül! Ezért van szükség az erőnléti Speedfitness edzésre. Sajnos valamiért az a tévhit ragadt meg az emberekben, hogy az erőnléti edzés nem zsírégetésre való, miközben ennek pont az ellentéte az igaz. A tudományos kutatások, az élvonalbeli edzők és a tapasztalat is azt mutatja, hogy az erőnléti edzés nem csak hatékony, de tartós eredményeket hoz a fogyásban is! És ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy body builder jellegű izmokat kellene növeszteni! A Speedfitnesszel elérhető szálkás, athletikus izomzat hosszú távon fokozott energiafelhasználást, karcsú testalkatot biztosít Számodra! A Speedfitness edzés további előnye a hagyományos erőnléti edzésekhez képest, hogy nem csak a vázizmokat, de a mélyen fekvő stabilizáló izmokat is erősíti, ráadásul egyszerre az egész testben. A magas intenzitás és a rövid pihenőidők nagyobb munkára késztetik a vérkeringést, a pulzust és a szív- és érrendszert is!

 

Hány kalóriát égetek el egy Speedfitness edzés alatt?

A Speedfitness edzés azért hatékony, mert minden izmot egyszerre dolgoztat, mégpedig egy normál edzés erőnléti edzés intenzitását 150-szeresen meghaladva! A nagyobb intenzitás nagyobb kalóriafelhasználással is jár! Ráadásul szervezeted az edzés után is folytatja a kalóriák felhasználását! Hogy miért? Mert növekszik a zsírégetésért felelős enzimek mértéke, és fokozódik az oxigénfelhasználás, ami az edzés után akár 36-48 óráig is kitarthat. (Ez az aerob kardió edzésekre sajnos számottevően nem jellemző. Ott a felhasznált kalóriamennyiség annyi, amennyit az edzés alatt felhasználtál.) A kalóriaégetés mértéke sok tényező függvénye, de átlagosan egy Speedfitness edzést követő 36 órán belül akár 3500-4000 3500-4000 kalóriát is égethetsz!

„Én csak a combomról szeretnék fogyni. Nekem nem kell felsőtestre dolgoznom, ugye?”

Téves! A fokozott kalóriaégetés hatására nem tudsz kizárólag CSAK a combodról, hasadról, fenekedről, stb. fogyni. Egyszerűen csak "fogyni" tudsz! És mivel a szervezeted genetikai program alapján tárolja a zsírt a testeden, a fogyás pontosan a hízással ellentétes sorrendben zajlik majd le. Ha például elsőként a combodra hízol és utána a hasadra, akkor a zsírcsökkentő életmódod és a Speedfitness edzés hatására először a hasadról fog leolvadni a zsír és a combodon elterülő zsírréteg fogja legutoljára megadni magát.

Egy Anyának a Speedfitness a tökéletes választás, mert

  • az edzés csak heti egyszeri vagy kétszeri 15 percet vesz igénybe
  • mert segít a gátizmok rehabilitációjában
  • kiváló a tartóizmok megerősítésére
  • különleges technológiánkkal gyorsabban visszanyerheted alakod
  • a feszesítésben egyedülállóan hatékony
  • kiváló a cellulit problémák kezelésére
  • lelki feltöltődést, kikapcsolódást nyújt
  • már a szülést követő 3. hónapban elkezdhető
  • a tejtermelést nem befolyásolja
  • már az 5.- 6. alkalomtól láthatóak és érezhetőek az eredmények
  • jobb lesz a vérkeringés, felélénkül a hormonháztartás

  • Számos jótékony egészségügyi hatása miatt és a megfelelő klinikai tanulmányok megléte alapján a Speedfitness által használt miha bodytec EMS gépet orvostechnikai eszköznek nyilvánította az Európai Unió.
    Széles körű klinikai vizsgálatok igazolják mind az inkontinencia panaszokra nyújtott pozitív eredményeit, mind a hát- és derékfájással küszködők kezelésében elért sikereket, mind a sérülések utáni rehabilitáció gyors és hatékony megkönnyítését.
A Speedfitness tréning a test szinte teljes izomzatát egyszerre stimulálja, mivel a synergonista (egyszerre dolgozó) és antagonista (egymásnak ellentétesen dolgozó) izmokra egyszerre fejti ki hatását. Ez egy rendkívül hatékony teljes testedzést eredményez, hiszen csupán 15 perces használata megfelel 15 sorozatnyi hipertrófia (sejtnövekedés) orientált erőnléti edzésnek. A számos jótékony hatásnak és sokfajta lehetséges célkitűzésnek köszönhetően a célközönség is kifejezetten nagy és sokrétegű. Nem véletlen, hogy egyre több élsportoló – Jakabos Zsuzsa úszó, Kozmann György kenus – választja a Speedfitness  rendszerében működő miha bodytec EMS technológiát.
A Speedfitness zsenialitása abban rejlik, hogy akár élsportolók számára hatékony teljesítménynövelő eszközként, akár rehabilitációs célokra, teljesen edzetlen embereknél is alkalmazható. Míg német nyelvterületen többnyire prevenciós, rehabilitációs és élsport célokra használják, addig a Speedfitness Magyarországon teljes új területet alkotott, mely hidat képez a beauty-, fitness- és rehabilitációs szektorok között. Jelenleg többnyire a rohanó életvitelt folytató, menedzseri réteg és a gyors eredményeket követelő célközönség körében hódít, de egyre több szakorvos fedezi fel a módszer rehabilitációban és teljesítményfokozásban betöltő szerepét, így várhatóan a következő években ezekben a szektorokban fog erősödni a módszer használata. Klinikai tanulmányok sora bizonyítja az inkontinenciára, a hát- és derékpanaszokra, illetve az súlycsökkenésre vonatkozó pozitív eredményeket. Azonban szeretnénk felhívni a figyelmeteket arra, hogy a technológiát többen másolni próbálják, ami többnyire csak gyengébb minőségben sikerül. Így sokan a kifizetett pénzükért nem az elvárt eredményt kapják, sőt akár egészségügyi kockázatot is jelenthet. Éppen ezért, csak a hivatalos Speedfitness partnereknél javasolt ezeknek a gépeknek a  kipróbálása.

Meggyőző érvek:
hatékony izomépítés
in- és izület kímélés
extrém rövid ideig tartó edzés
zsírégetés, zsírszövetcsökkenés
cellulitcsökkenés
deréktáji fájdalmak kezelése
gátizomzat megerősítése
sportolóknak teljesítméyfokózás
biztonságos

Ha nem hiszed, gyere el és próbáld ki saját börődön! EZT ÉREZNED KELL!

Vélemények magyar élsportolóktól:


Bárdosi Sándor Olimpiai ezüstérmes birkózó
“Azt tudni kell, hogy én nagyon “fejlődés ellenes” vagyok az edzésmódszereket illetően. Én abban hiszek, ha valami nagyon fáj és nagyon nehéz. Mert a nehéz út visz messzebbre. A Speedfitness nem könnyebb út! Csak RÖVIDEBB! ”


Beé István 5-szörös világbajnok kajakozó
“Nagyon jó kiegészítő ez az én sportágamban, de más sportágakban is. Télen az alapozásnál az állóképesség és az erőfejlesztésnél,tavasszal pedig már a gyors-izomzat erősítésében segít. A Speedfitness megmozgatja a mély izmokat is, és nagyon nagy erőkifejtést igényel. Szerintem nagyon jó hatásfokkal/hatásmechanizmussal rendelkezik, még nekem is, élsportolónak.”


Pesuth Rita 6-szoros kickbox világbajnok
“Edzőként nem győzöm eleget hangsúlyozni, mennyire fontos a kardio edzések mellett az izomzat építése is… itt egy edzésmódszer,melyel a hosszú edzésidőt a töredékére csökkenthetjük és az ízületeket is kíméljük


A szabadidősportok körében egyre népszerűbb a speedfitness, amely látványos és gyors változást ígér. Hetente kétszer tizenöt perc, és minden porcikánk formálódik közben. Elfoglalt anyáknak, apáknak, kevés szabadidővel rendelkezőknek ajánljom és mindenkinek aki szép formás idomokat szeretne elérni, akiknek fontos egészségük megőrzése, fenntartása. Mindegy, hogy profi vagy amatőr sportoló vagy, a speedfitness garantáltan kihozza belőled a maximumot!

Speciális mellényben, illetve combra, felkarra és popsira erősített pántokkal végezzük az egyáltalán nem megerőltető gyakorlatokat. A nagyobb terhelést az elektródákon keresztül érkező impulzusok jelentik a testnek, ugyanis ennek hatására az izmaink hihetetlen gyorsasággal megfeszülnek és elernyednek. Az izommozgás bizsergető érzést okoz.

Az edzés mindössze tizenöt percig tart. Ez alatt négy másodperces időközönként váltják egymást a stimulációs és a pihenő periódusok. A stimulációs periódus idején egyszerű gyakorlatokat kell végezni, így növelve az edzés hatékonyságát.

Guggolás, karhajlítás, helyben járás, térdemelés és a vívásból ismert kitörés - életkortól és edzettségi szinttől függően. A legújabb edzésőrület során a heti két edzés tökéletesen átmozgatja a testünket. Elmúlik a hátfájás, kirajzolódik a derekunk, szálkásodnak az izmaink, észrevétlenül fogyunk.

Fontos itt is a fokozatosság elve, hogy hozzászokjon a szervezetünk a terheléshez. Egyénileg változik, hogy milyen gyakorlatokat milyen hosszú ideig, milyen intenzitással végzünk. Fontos, hogy a pulzusszintet folyamatosan mérjük, és időnként emeljük a terhelést.

Az edzés előtt elfogyasztott sportital feltölti az ásványianyag-raktárunkat, vitaminokat, szénhidrátot juttat a szervezetünkbe, így több energiát kapunk az edzéshez. Tréning után fehérjéből készült italt igyunk a gyorsabb regenerálódás érdekében, mert ezzel elősegítjük az izmok építését is.


Ellenjavallatok:

• Epilepszia
• Terhesség
• Szülés után 3 hónapig
• Fertőző lázzal járó betegség
• Fertőzött, gyulladt, vagy kiütéses területen pl.: visszérgyulladás, visszértágulat, ekcéma
• Rossz, általános közérzet
• Daganatos megbetegedések
• Szívritmus szabályozó
• Fém implantátum
• Trombózis, trombózisra való hajlam, visszér
• Szklerózis multiplex
• Vérzékenység (hemofília)
• min. 95% pamut alapanyag;
• testhez simuló fazon;
• a felsőrész ujja könyökig érő
• a nadrág térdig érő


Speedfitness cellulit kezelés

A Cellulit a bőrkanapénak ugyan jól áll, azért mi mégis kínálunk rá megoldást.
Cellulit, cellulitisz, narancsbőr kezelése a Speedfitness EMS multi edzővel.
Az EMS multi-edző készülékkel nem csak edzeni lehet. A gép átállítása Cellulit (cellulitisz – narancsbőr) programra, megváltoztatja az izom összehúzódások menetét és ritmusát, így a főbb élettani hatása nem a teljesítményfokozás, edzés, lesz, hanem az anyagcsere, nyirokrendszer gyorsítása, a Cellulit kezelése. Ha az egy másodperc alatt lévő izom összehúzódásokat csökkentjük (az edzéshez képest), akkor a Speedfitness EMS multi-edző gép egy rendkívül hatékony Cellulit, narancsbőr csökkentő, kezelő géppé változik. Jótékony anyagcsere gyorsító hatását a másodpercenkénti 2 izom összehúzódással és az ezzel párosuló rázó-törő hatással váltja ki. Hatását sok géppel és kezeléssel ellentétben nem csak a kritkius részeken mint comb, fenék, hanem az egész testen fejti ki.

Az EMS, Cellulit – narancsbőr kezelés működése
A sikeres cellulit, narancsbőr kezelés lényege, hogy az EMS multi-edző készülék nagymértékben fokozza a vér és nyirokrendszert, aktiválja az izomzatot és a kötőszöveteket, így gondoskodik a méreganyagok, lerakódások elszállításáról. A felgyorsult anyagcsere és a nyirokrendszer megfelelő működése a méreg anyagok, salakanyagok gyors csökkenése a cellullit, cellulitsz vagy narancsbőr néven ismert esztétikai hiba gyors és látványos csökkenéséhez akár megszűnéséhez is vezet. A Cellulit, cellulitisz, narancsbőr kezelés közben egy erőteljes rázó hatást lehet érezni, melyet az izom összehúzódások okoznak.

EMS Cellulit, Cellulitisz – Narancsbőr kezelés ismertetése.


Egy cellulit – narancsbőr kezelés 15 percig tart. A kezelés hasonlóan az edzéshez az elektródák általi izom stimulációval történik. Ezért természetesen kezelés előtt át kell öltözni az úgynevezett edző ruhába, ami egy testhez simuló térdnadrágból valamint egy könyékig érő pólóból ál. Ezután a segítő feladja az elektróda mellényt és az elektróda öveket. A kezelés alatt az EMS-multi edző az izmok elektromos stimulálásával, másodpercenként párszor erőteljes izom össszehúzódást kelt. Ez leginkább olyan érzést kelt, mintha egy erősen rázkóddó székben vagy járművőn utaznánk. A kezelés alatt nem szükséges gyakorlatokat végezni. Tetszés szerint lehet ülni vagy állni, de javasoljuk, hogy végezzen intenzív fogyasztó vagy erősítő gyakorlatokat, így ezt az értékes 15 percet még hasznosabban töltheti el. Természetesen edzőink segítenek az esetleges gyakorlatok végrehajtásában, kitalálásában és levezetésében.

Speedfitness masszázs

Masszázs avagy Speedfitness – Body Relax kezelés
Ha már a Speedfitness hasznos programjait végigfuttattunk a testünkön, ráadásul még időt is spóroltunk, jól eshet egy kis kényeztetés. A beépített masszázs programok segítségével egyedülálló élményben lehet részed. Dőlj hátra, hunyd be a szemed, és élvezd a masszázs egész testet beborító hatását. Akár az izomláz csökkentésére, akár a háttáji feszülések feloldására, vagy csupán egy alapos lazításra is tökéletesen élményt nyújt készülékünk.